top of page
  • Foto del escritorDe festa en festa

Entrevista a la Fallera Major de la Falla Avda. Malvarrosa


Tenim el plaer de tindre una entrevista amb la màxima representant de la Falla Avda. Malvarrosa – Antonio Ponz- Cavite per a les Falles 2019, la senyoreta Elia Ramos Maicas.

Comenem l’entrevista.

Conta’ns com eres?. Sóc riallera, somniadora, perseverant i un poc despistada. M’agrada estar amb els meus amics i la meua família, escoltar música (sobretot en directe), viatjar i les FALLES.

Estudies o Treballes? Estic estudiant el grau en Psicologia.

Des de quant eres fallera? Sóc fallera des de que vaig nàixer.

De la màteixa comissió? Si, sempre he pertangut a la mateixa comissió.

Què significa per a tu ser Fallera Major? Per a mi ser fallera major és representar a la falla a la què he pertangut tota la vida, per tant, un orgull. A més, és una il·lusió que tinc des de xicoteta.

Conta’ns com son els teus representants: Els meus representants infantils son les dos un amor, he tingut molta sort de poder passar enguany junt amb ells. Amelia, la meua fallera major infantil és dolça i molt bona, sempre em regala un abraç quan em veu.

Armando, el president infantil, es una mica revoltós però també es porta genial, ens aporta alegria i diversió.

Jose, el president, viu per la festa. És molt treballador i sempre esta pendent de mi i de que tot isca perfecte.

Quin són o és el acte que tens ganes de que arribe el seu moment? La exaltació i l’ofrena. Per què? La exaltació perquè es el dia del inici, el dia en què em posen la banda que m’acredita com a fallera major. L’ofrena és un acte que sempre m’emociona moltíssim, i enguany se que serà més emocionant encara.

Com és el barri on se situa la comissió? Es un barri xicotet, al costat de la platja. Té molta història, en el seu origen era un barri mariner. D’allò queda ara un passeig marítim adaptat a aquesta època, ple de restaurants i barets per a la gent que ve a passar el dia a la platja o a fer un passeig.

El que més m'agrada d'aquest barri és la platja, que és ideal per a passejar en qualsevol mes de l'any, i sempre m'aporta tranquil·litat.

Quin és el teu artista? El meu artista faller es Paco Giner.

Quin és el teu indumentarista? Aquest any he confiat en Cosas Cucas i sense dubte a sigut un encert.

I perruquer? La meua iaia i Ismael.

En el tema dels tratges, eres més del Segle XVII o del Segle XIX? Els dos estils em pareixen bonics, cada u adequat per un acte. Però em decante més pel SXIX, per què és el tradicional i em pareix molt elegant i que assenta molt be.

I en el pentinat, eres més d’un monyo o dels tres? Sóc més de tres monyos.

Banda de FM si o no? I per a la comissió? M’agrada que les falleres majors porten banda ja que les acredita como a representants de la seua comissió, i a més, em pareix un símbol bonic per a elles, ja que es porta amb orgull i il·lusió. En quan a les comissions, a mi m’agrada, però crec que això es cosa de cada una.

Les xàrcies socials són importants per a les falles? En la meua opinió son molt importants, gràcies a elles les falles es poden conèixer en altres llocs i els valencians podem conèixer-les millor.

Animaries a altres xiques de la falla a que sigen Fallera Major? Per descomptat! Crec que tota valenciana que viu la festa i que és d’una comissió uns quants anys hauria de viure aquesta experiència de representar la seua falla i de viure la festa més a fons i conèixer-la un poquet més.

Ara unes preguntes ràpides

Un animal: Gos

Un color: Blau

Una pel.lícula: La vida es bella

Un grup o un cantant: Leiva

Una serie de Tv: Breaking Bad

Un programa de Tv: Operación Triunfo

Plat favorit: La paella

Platja o muntanya: No sabria triar, me encanten les dos!

Mascletà o focs d’artifici: Mascletà

Plantà o cremà: Cremà, encara que siga una nit un poc trist, crec que eixa tristesa significa un bon any, que no anem a oblidar mai, i el inici d’un altre nou.

Alguna cosa més que afegir? Voldria agrair a la meua comissió, a la meua família i a tot el mon que esta fent possible aquest somni.

I per últim, anima a la gent del barri, i gent que no vos conega, que se pase per el casal.

Som una comissió familiar, treballadora i con moltes ganes de viure la festa. A més som molt gent jove, per tant sempre estem fent activitats.

Gràcies Elia.

49 visualizaciones0 comentarios
bottom of page