top of page
  • Foto del escritorDe festa en festa

Entrevista a la Fallera Major 2018, de la Falla San Rafael - Antón Martín.


Tenim el plaer de tindre una entrevista individual amb Sofía Palmero Bravo, ella és Fallera Major de la Falla San Rafael - Antón Martín del Sector Malvarrosa - Cabanyal - Beteró.

Començem l´entrevista.

Conta´ns un poc la hitòria de la teua comissió, el barri i la seua gent.

Sóc fallera des dels 12 anys en el barri de la Malvarrosa on tots ens coneixem i gent molt fallera i amant d'aquesta festa.

Cuants fallers i falleres entre xiquets i xiquetes sou actualment en la comissió?

Entre infantils i majors serem uns 210 aprox. Una falla molt familiar.

Conta´ns com es el teu president i com es la teua relació amb ell?

S'ha convertit en un segon pare per a mi.

Com descriuries a la teua Fallera Major Infantil, el teu president infantil i al teu president?

Nadia fmi, és una xiqueta molt riallera i encara que és el seu primer any en la nostra comissió s'ha fet de voler. Ángel Pt Inf, és un xicotet gran home m'ha divertit moltíssim en els actes. I Vicente Pt, és molt detallista molt protector i sempre em recorda que he de gaudir tots aquests moments, actes, etc.

Cuants tratges tens?

Tinc 3 tratges i 2 cossets, confeccionat per una gran indumentarista ROSER on alhora que confeccionava amb moltíssim afecte m'ensenyava història dels tratges. Les teles són de Rafael Català companyia valenciana de la seda on Raul Mora és una persona que assessora i va fer divertit, especial, ùnic i inoblidable aquell moment.

Tres monyos o monyo ùnic?

M'encanten els 3 monyos per a tot, però he de dir també que he provat solament 1 i ho veig adequat per a un altre tipus d'actes.

Prefereixes Banda de FM?

Portar aquesta banda m'ha proporcionat més experiències que amb l'altra no.

I de la Comissió?

Amb aquesta banda sent un orgull de formar part de la meua comissió la meua història en ella i açò no es pot oblidar en cap moment.

Quins actes t´agraden més i quins menys?

La veritat que m'agraden absolutament tots

Quins actes t´has emocionat més?

La presentació, la crida, l´ofrena i la cremà

Com vares viure la teua Proclamació?

Va ser una gran festa, tota la meua família i amics emocionats per veure'm en un primer acte i sabent tot el que anava a passar.

I la Presentació?

Va ser mes emotiu, ja començava el meu any i era mes conscient de tot. Veure'm estrenant els tratges, les paraules dedicades i els ànims que em donava la gent era una passada.

En la falla ja plantada, què és el que més t´agrada?

El monument principal era la falla que sempre havia somiat per a la mi.

Prefereixes passar per la Mare de Déu, el dia 17 o el 18 de març?

És una cosa que no li done importància, tinc devoció per la Cheperudeta i açò és l'única cosa que m'importa.

Què aportaries a la festa com a contribució personal? Què canviaries?

No canviaria res. La festa m'agrada tal o com esta personalment. Aportaria més dies de falles en la setmana fallera. M'agrada com es combina lo tradicional amb lo actual en aquesta festa, sempre viva i en evolució.

Què condició indespensable consideres que deu de tindre la Fallera Major de València?

Crec que has de ser prudent, molt social, somriure sempre

T´agradaria ser Fallera Major de València?

per descomptat, m'encantaria

Creus que les Falles, es tenen que donar a coneixer a través de les xarcies socials?

Si cal fer que tot el món les conega i conèixer la seua essència

Conta´ns un poc més de tu.

Sóc una xica amant de València i de les falles, de cada tradició d'elles, una xica que li encanta anar d'ací cap enllà, m'agraden les coses ben fetes, perfeccionada, molt social i m'acople a tot fàcilment si sempre és per a aprendre.

Un llibre: Una Humilde propiesta de Jonathan Swift

Una pel.licula: La vida es Bella

Un color: el blanc

El teu nùmero de la sort: 33

Un somni per cumplir: El de FM, ara toca buscar un altre i a per ell

Una afició: Aficionada a passejar i dibuixar

Quin es el teu menjar favorit? Tot tipus d´àrrossos, com no.

El teu grup de música favorit. U2

Quins son els teus projectes futurs?

Tinc un projecte laboral en ment i viatjar molt

Vols afegir alguna cosa més?

Done gràcies a tota aqueixa gent que ve des de lluny i no tan lluny, altres comissions i gent no fallera, per a veure la nostra festa, ací teniu a la Falla Sant Rafael - Antón Martín que us espera amb els braços oberts.

Moltes gràcies Sofía.

Ara els deixem algunes imatges que ens ha passat Sofía del seu regnat.

Des de "De festa en festa 2.0" et desitgem que disfrutes molt del que et queda de regnat.

115 visualizaciones0 comentarios
bottom of page